2 hours left

Har ganska precis två timmar kvar i hemmet innan jag sitter på bussen tillbaka. Väskorna är packade och klara, så nu är det bara att njuta av de sista timmarna. Det är så himla konstigt vad lugn jag känner mig över att åka tillbaka. Ångesten kanske sätter in på bussen någonstans halvvägs :P För det är det ända ordet jag kan beskriva förra gången med, ångest. Jag har väl helt enkelt accepterat det hela. 
Det kanske beror på att jag ser fram emot det nya året och vad det för med sig till mitt liv i Oslo. I januari verkar det  som om jag kommer få ganska mycket sverige besök, så det känns jätte kul! Det enda jag vet med säkerhet är att Petra och Elin kommer på jobb och lägenhets sök den 9 januari och det ser jag jätte mycket fram emot. Sen är det flera som säger att det skulle vilja komma men inget bestämt än,  men det känns så roligt att folk faktiskt vill ta sig hit. 

Igår var jag och drack ett glas vin med min fina kusin Melanie. Hon har ju gått och blivit myndig medans jag varit borta. Det var kul att få en uppdatering på vad som händer i hennes liv, jag missar ju hela hennes sista år på gymnasiet nu när jag är i Oslo.

Idag har jag som sagt varit och handla. Har en hel resväska med kött, hihi låter ju skit äckligt men nu har jag massa måltider, kommer att räcka i alla fall en månad framåt minst :D Det blir lite jobbigt att ha med sig två resväskor men det är det värt! Nu ska jag banne mig bli pengar smart och lyckas vara duktig och spara massor av min lön!

Innan affären hann jag med att träffa både Heidi och Channette. Heidi hann jag tyvärr bara träffa en snabbis. Jag hade velat sätta mig ner och fika och bara prata massa skit som vi så många gånger gjorde i sommras men tiden sprang ifrån mig den här gången. Jag saknar mina teater tjejer så jag blir galen. Om det är något som Eskilstuna har som inte Oslo har så är det dem. Människor som jag var van att träffa varje dag och nu ser jag inte dem på flera månader. Det fan inte helt okej :P Därför det ska bli så kul när Elin och Petra flyttar hit, (Notera att jag skrev när och inte om ;)

Teater brudar!!
Snygga brudar; Filippa, Heidi,Elin,Petra och Channette


Ne nu ska jag umgås med min kära familj och gosa med min hund innan avfärd. Be en bön eller nått för mig att jag klara mig fram ordentligt till Oslo. Kan väl inte påstå att väglaget är det bästa.

See you in Oslo!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0