Det nalkas tillbaka färd

Imorgon kl 19.20 sitter jag på bussen tillbaka till oslo :/ Känns väl lite halv bra. Det har varit helt underbart att vara hemma och jag ser inte framemot att åka tillbaka till en tom lägenhet. Usch jag ser den framför mig helt mörk och kall. Men jag åker ändå tillbaka med ett lugn som inte fanns förra gången jag åkte tillbaka. Jag har varit i Oslo i tre månader nu och faktiskt skapat mig ett liv där. Förra gången var jag mitt uppe i att fixa allt och allt var så jävla nytt.
För hur underbart det är att vara hemma är det i Oslo jag ska vara just nu. Jag känner nu att jag inte ångrar mitt beslut att flytta dit, jag skulle inte ändra det om jag kunde. För visst skulle jag tröttna på att bara gå här hemma om dagarna, och som jag skulle sakna friheten jag fått nu när jag är hemifrån. Goda ting bör komma i små mängder, även om jag inte skulle haft något emot att stanna tills efter nyår. Tror dock att det finns en stor chans att min mamma dyker upp den 30:e och stannar över nyår så jag slipper förhopningsvis vara själv =).

Idag har dagen spenderas hos min söta farmor och farfar. Den ena hör nästintill inget och den andra ser inget men trots det är det väldigt pigga för att vara 85 och 90 år gamla :) Söta

Imorgon ska jag handla mat som jag ska ta med till Norge, ska även försöka hinna sätta sprätt på mitt present kort annars måste det vänta till nästa gång jag kommer till E-town. Sen ska jag luncha med mamma och morfar. Det blir super mysigt. Nu ska jag se om jag får tag i min kusin och om vi ska träffas något ikväll.

Bye bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0