Rundtur

Nu har jag varit duktig och städat mitt rum. Jag har dammat och dammsugit och plockat i ordning så nu kan jag känna mig nöjd när jag åker här ifrån på onsdag. Oh som jag längtar tills jag får åka hem, det är helt sjukt. Det enda som jag tänker på så fort jag inte är distraherad med annat. Det är till och med så att jag längtar tills jag får gå till jobbet imorgon så jag får annat att tänka på. Plus att jag får träffa mina härliga kollegor. Skulle bli helt knäpp av att bara sitta i den här stora tomma lägenheten. Jag är lite orolig över hur det ska gå att sova själv här, har alltid tyckt det är obehagligt att sova själv. Var sjukt mörkrädd när jag var liten och det skulle vara en lögn om jag sa att jag kommit över det. Nä usch jag hoppas de två närmsta dagarna går fort! Jag vill hem nu!!!

Jag har lovat Elin att ta kort på lägenheten och lägga upp dem här så jag kan ju börja med mitt rum nu när det är så städat och fin ;) Tänkte att jag tar bilder på resten av lägenheten imorgon när jag endå inte har något bättre för mig i min ensamhet.

Mitt rum

Min säng och bokhylla. Jag bor i vad vi tror är det rum som kökspigan bodde i. Vi bor i en gammal byggnad. Mitt rum har nämligen två dörrar. En till hallen och en till köket. Jag använder bara den som går till hallen. Det är i dörröppningen till köket som bokhyllan står i. Förtillfället måste jag dock ha köksdörren lite öppen så jag kan dra el där egenom. Jag blev av med elen i mitt rum ungefär två veckor efter vi flyttat in och vi har inte fått tag på elektrikern (puh norrmän...) Så för att jag ska kunna ha en lampa och elementet på så har jag en förlängningssladd från köket. Jag har det absolut tråkigaste golvet, alla andra rum har trägolv men inte jag.
Mitt rum ju

Här har vi del 2 av mitt rum. Garderob grejen är köpt på Ikea som i stortsätt allt annat i mitt rum. Den är väldigt smidig med hängare och två hyllor där nere och en hathylla över. Gardinerna i fönster är också från Ikea och är mest köpta för att försöka hålla så mycket kyla bort, detsamma gäller mattan. I fönstret förvarar jag mest högar med böcker som inte fick plats i bokhyllan. Det lilla bordet och spegeln kom med lägenheten när vi flytta in. Jag hade förrut en jätte fin sekretär men den tog hyresvärden tillbaka :/. Lite trist men det stod i kontraktet att hon får hämta möbler om hon vill. Rummet till höger är en sorts hall och där finns en bod och en bakdörr som leder till en trappuppgång som vi aldrig använder och därav alltid står låst. Vi andvänder mest det rummet som torkrum för tvätten. Bakom garderoben är yttligare ett rum och där står våran tvättmaskin och våran varmvattenberedare.

Det var väl det hela, mer spännande än så blir det inte. Resten av lägenheten kommer förhoppningsvis imorgon då.

To be continued ;)


Kommentarer
Postat av: Elin

Wiho! mysigt! Där ska jag nog kunna trivas i en vecka :)

2010-12-19 @ 22:25:49
URL: http://nattstad.se/elin.blom
Postat av: Petra

JAG MED!! :)

2010-12-19 @ 22:32:18
URL: http://petralindqvist.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0