2011

Så var det ett nytt år igen. Det senaste dagarna har varit helt underbara. Det är lite kul när jag läser mitt senaste inlägg, hur olycklig och ensam jag var. Det vissade sig att det skulle ändras senare samma dag.
När jag kom hem från jobbet den 29 var jag verkligen ingen glad människa. Jag hade absolut ingen aning om vad jag skulle göra på nyårsafton och jag var ensam och längtade hem. Min lägenhet var dessutom svinkall. Så när jag satt där i min ensamhet och var bitter så hör jag något vid dörren och ser sen helt plötsligt hur någon vrider upp låset. Det var helt sjukt och innan jag visste ordet av det öppnas dörren och mina bästa vänner Anna och Channette trillar över trösken. Jag sitter i total chock och bara typ glor på dem och säger nått i stillen va fan gör ni här?? :P
Det var det sjukast mest underbara jag varit med om. De är tydligen så att de plus min mamma har gått bakom ryggen på mig och fixa med att de skulle åka hit utan att berätt nått för mig. Jag har trott att ingen vill vara med mig på nyårsafton och att alla redan hade planer på annat håll. Så vissar det sig att när de fick reda på att jag skulle vara ensam på nyår så avboka de alla sina planer för att göra helt nya med mig i Oslo. Snacka om att jag har världens bästa vänner som verkligen ställer upp. Jag kan verkligen inte utrycka i ord hur otroligt tacksam jag är att jag har dem!! 

Anna och Channette
Anna, Jag och Channette från när jag fyllde 18

Efter chocken hade lagt sig satte vi igång en brasa och dukade fram ost och kex som de hade med sig. Vi satte på en film och bara myste. Det var helt otroligt vad underbart det var att helt plötsligt sitta tre i soffan från att ha suttit helt själv.

Dagen efter spenderad vi lite tid på stan, vi käka bland annat lunch på en indisk resturang. Det var skit gott och det var inte jätte roligt att behöva lämna dem för att åka till jobbet sen. Jag hade stängingen på Franks och jag är inte direkt känd för att vara snabb på att stänga. Satt in på tåget förrens fem i ett på natten. Var i lägenheten vid halv två. Då har Anna och Channette lagat mat åt mig men först ville de att jag skulle kolla på bilderna de tagit under dagen. Först var det bara bilder på de två tills jag ser att någon skymtar i bakgrunden. Sen ser jag att det är ännu en av mina bästa vänner Fabian som står där. Jag säger bara ne det är inte sant, sen så kommer en Fabian Smith ut från en annat rum. Jag har aldrig fått så fina överaskningar som under de två dagarna.

say whatSay what what?Say what what what??

Nyårs helgen som jag befarade att jag skulle få fira ensam firades istället med mina absolut bästa vänner. Vi har också haft de mest underbara dagarna här i Oslo tillsamans, trots att jag har varit tvungen att jobba varje dag de varit här förutom nyår. Det har varit otroligt skönt att komma hem till en lägenhet med folk i.

På nyårsafton tog vi det ganska lugnt och lät kvällen utvecklas efter hand. Vi käkade en sen lunch som fick bli våran middag, vi käka ost och kex, drack vin och körde charader. Vi hade hur kul som helst. Mot tolv slaget begav vi oss mot operahusets tak för att sen stå där när klockan slog nytt år och bara njuta av alla fyverkerier från alla håll och kanter i hela Oslo. Vi möte senare upp min arbetskollega Tobias hans flickvän och deras två vänner från sverige. Vi hamna hemma hos mig och vidare där körde vi ölspelet. Det var en underbar kväll som jag kommer bära med mig, och vara förevigt tacksam att jag har så fina vänner!

Vi

I söndags vinkade jag av dem vid bussen kl 13.00. Inte alls kul men jag är väldigt nöjd över de fem dagarna vi spenderat tillsammans. Jag saknar dem redan och hoppas de tar vägarna förbi Oslo snart igen ;)

Nu är alla tillbaka i kollektivet igen och livet kommer väl så smått återvända till det normala. Det ska bli ganska skönt det med.


Jag hoppas ni alla haft en bra början på 2011 och önskar er en god fortsättning!

Kommentarer
Postat av: Tobias

Nej då, nämn inget om du kära vän Tobias som bjöd in dig till nyårsaftons firande i min lägenhet. Flera gånger om! :O

Men har man bra vänner så har man! Riktigt trevlig kväll, trots att vissa ville sova!

2011-01-04 @ 15:47:21
URL: http://lyxlivetioslo.blogg.se/
Postat av: Gabbe

Men då :P Jag är verkligen jätte tacksam över att du bjöd in mig till er, det var otroligt snällt och jag hade med glädje kommit till er om det visat sig att jag varit själv, även om jag inte direkt ville störa er och era vänner. Det var mer att jag blev så glad att jag slapp vara själv i lägenheten i 5 dagar. :D

2011-01-04 @ 19:51:21
URL: http://justoneofthemillions.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0