Livet rullar på som det ska

Här i Oslo-town, jag njuter på något sätt av att rutinen är tillbaka i mitt liv. Nu vid jul och nyår har man ju hamnat i nya banor och även om det var skönt det med så är det ganska skönt att allt är tillbaka till det vanliga också. Just nu så trivs jag väldigt bra med livet men vet att det kan övergå till missnöje ganska fort så jag njuter medans de varar. Jag lever på att jag nyss fått träffa familjen och att mina vänner varit här nydligen. Nu på söndag kommer även mina underbara teatrare Elin och Petra och det ska bli jätte kul att ha dem här.

Jag har också tagit upp träningen igen, den blev avbruten först av förkylning sen av att jag åkt hem vi jul och sen har det varit massa över nyår men nu finns inga ursäkter längre. Här ska gymmas!

Henea och Madde är i London just nu och jag kan väl säga att jag är avundsjuk. Jag älskar London har varit där två gånger och båda gångerna var helt underbara. Det är en så härlig stad som jag lätt skulle kunna tänka mig att bo i. Så just nu är vi bara tre i lägenheten ganska tomt men ändå rätt mysigt. De kommer hem på lördag så i slutet av den här veckan är det verkligen fullt hus igen.

Jag måste säga att det är otrlogt skönt att det är nytt år, för nu ser jag bara fram mot ljuset och värmen. I vår och sommar känns det som att det kommer hända saker. Många som säger att de vill komma hit och roliga planer inför sommaren. Det ända oros momentet är att jag inte vet hur jag ska blanda nöje med nytta. Det är så svårt att planera saker med det jobbet jag har. Schemat ändras hela tiden och vissa veckor jobbar jag sex stycken sena kvällar. Då är det inge roligt att någon kommer hit och hälsar på för då träffar jag ju dem aldrig. Det gäller att folk prickar in de två helgerna i månaden som jag har ledigt. I sommar har jag absolut ingen aning om hur jag ska få ihop det. Allt jag vet är att jag ska på en Robbie williams koncert och där får jobbet bara inte komma ivägen. Sen vill jag också få tid till familjen i Sverige och massa festivaler här i Norge så jag vet i fan hur det ska gå. Det verkar ialla fall som att jag blir kvar på Franks resten av min tid i Norge. Min plan var att sluta i April men nu är det en hel drös andra som ska göra det. Efter som de har jobbat mycket längre än mig känner inte jag att jag också kan slutat då. Taskigt att lämna min chef i sticket så. Plus att det nog bli lättare att fixa semester i sommar på ett jobba jag redan jobbat 6 månader på istället för ett där jag nydligen blivit anställd. Men dessa är problem jag egentligen inte ens orkar tänka på nu. Dumt att oroa sig i förtid.

Nu ska jag göra mig i ordning för jag ska träffa Tobias vid stationen snart. Vi ska åka till Gardemoen och äta frukost med Ida som har slutat på Franks. Det ska bli så kul att träffa henne igen och se vad hon haft för sig nu när hon flyttat tillbaka till Sverige.

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0