Time flys

Det gör den verkligen men ändå inte. Det är en ständigt konstig känsla jag har här i Oslo. Veckorna susar förbi men ändå när jag tänker på det verkar det ibland inte som att det gått så lång tid. Jag väntade i en evighet på att Elin och Petra skulle komma hit men nu har de redan varit här och åkt tillbaka till Sverige. Det känns som om det var tusen år sen jag sist pratade med mina kära vänner Anna, Channette och Fabian men det vara bara två veckor sen de var här.

De senaste två veckorna kan i stort sätt enbart beskrivas med ett ord; Jobb!
Jag har under de senaste 14 dagarna enbart varit ledig två dagar, det funkar det med speceillt när man är mitt uppe i det. Det är klart det blir lite slitigt men inget överdivet. Jag kan ändå tänka att det bara är ett smakprov på hur det bli i sommar sen. Då lär jag ju inte få mycket ledig tid över. Det är väl både bra och dåligt. Klart jag skulle vilja hänga på allt som mina kära roomies ska göra i sommar, allt från Sverige besök till sista minuten resor och massor av festivaler. På så sätt är det ju bättre att jobba än att vara i en tom lägenhet medans de är borta och far men jag kommer nog bli rätt sliten. Men jag tar igen det till hösten då jag planerar först en helt vanlig solsemester sen följt av att bara ta det lugnt och bo hemma ett tag. Jag planerar att ta körkort i höst, sen så får vi se vart färden tar mig men teatern och London lockar som mest.

Som sagt tidigare så var Elin och Petra här, det var jätte mysigt. Jag var tvungen att jobba varje dag förutom en men det var ändå jätte trevligt att se deras glada ansikten varje gång jag kom hem från jobbet. Vi spenderade tiden med att spela spel och chilla och prata om allt och inget. På min lediga dag tog vi oss ner på stan för en fika på Waynes som på gamla goda tiden när man i stort sätt bodde på Waynes. Annan stad men samma cafe ;)
Nu är de hemma igen och jag saknar dem redan. Vilken tur då att vi ses snart igen, Deras jobb och lägenhets sök gick nämligen utmärkt. Inflyttning sker redan nu i helgen och jag ser så fram emot det. Elin fick jobb i fredags och Petra väntar fortfarande på svar från två ställen men de lät väldigt possetivt. Det fick också en skit fin lägenhet och gissa var?? I gamlebyen så klart enbart 5 minuter ifrån där jag bor, hur perfekt är inte det. Snacka om att jag kommer terrorisera dem med mina besök, plus att de har tv :P Fast mest för sällskapet så klart, brudar ;)

Nu softar jag lite innan jag ska iväg till jobbet igen. Jag är ledig imorgon så dagens stängning känns inte så jobbigt =) Den går nog fort plus att det är en tidig stängning, ställer ner skylten klockan 23.00. Jag ska verkligen försöka göra mitt bästa för att sitta på 23.36 tåget ikväll. Har aldrig lyckas med de tidigare men någon gång ska väl vara den första. Den enda som lyckas med det är Tobias och han har ju några fler månader på nacken än var jag har plus att killen är sjukt snabb på att göra bra stängning.

Nåja, nu ska jag ta en kopp söder te och låtsas att jag är tillbaka i St Eskils cafeteria och myser med mina teatrare. Som jag saknar dem!! Jag tycker vi alla kan flytta in i ett kollektiv och starta en teatergrupp tillsammans ;) Äsch man ju drömma ialla fall.

Peace out!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag ser fram emot att ha dig i våran soffa!! :)

2011-01-20 @ 11:50:13
URL: http://nattstad.se/elin.blom
Postat av: Petra

Me too!! :D

2011-01-20 @ 14:28:51
URL: http://petralindqvist.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0